Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.forra-cokolada.sk zakotvujú osobitnú úpravu pre zmluvy uzavreté na diaľku a sú spísané v zmysle platných právnych predpisov ukotvených v Zákon 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v účinnom znení, vrátane zákona o ochrane spotrebiteľa č.108/2024 Z.z. ( s účinnosťou od 1.7.2025 ).
Všeobecné ustanovenia
- Obchodník, ktorý je prevádzkovateľom internetového obchodu forra-cokolada.sk má tieto identifikačné údaje:
Názov a sídlo: Mgr. Zuzana Forraiová, Dénešova 1144/55, 040 23 Košice, Slovenská republika.
Kontaktná osoba: Matúš Forrai
IČO: 50 003 186
DIČ: 1082059308
IČ DPH: SK1082059308
Obchodník je platcom DPH.
Číslo bankového účtu: SK43 8330 0000 0024 0315 6180
Zapísaná v živnostenskom registri: Číslo živn.registra: 820-79845, okresný úrad Košice
Orgán dozoru: Štátna veterinárna a potravinová správa so sídlom v Košiciach, Hlinkova 1/C, 040 01 Košice. Oznámenie o registrácii zo dňa 27.11.2023, číslo záznamu 3084/2023.
Výrobná prevádzka a adresa: Rumunská 11, 040 11 Košice, Slovenská republika. Prevádzka schválená Regionálnym úradom verejného zdravotníctva v Košiciach,
Kontaktné údaje pre zákazníkov:
Telefonický kontakt: +421 952 398 684
email: forra@forra-cokolada.sk
- Spotrebiteľ ( ďalej „kupujúci“) je každá fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá si prostredníctvom on-line obchodu forra-cokolada.sk a vyplnením objednávky ( kúpnej zmluvy) nakúpi obchodom ponúkaný tovar a služby súvisiace s jeho doručením.
Predmet predaja a pravidlá jeho kúpy
- Predmetom predaja obchodníka sú jeho vlastné čokoládové výrobky, čokoláda a kakao.
- Každý produkt obchodníka alebo tovar je riadne označený jednotkovou a zároveň predajnou cenou. Pri každom produkte je uvedená aj informačná cena za kilogram produktu.
- Ku každému produktu obchodník uvádza okrem základného popisu produktu aj informácie vyplývajúce z legislatívy platnej na území Slovenskej republiky.
- Pred vložením produktu do nákupného košíka vie kupujúci prostredníctvom popisných textov získať všetky potrebné informácie o produkte a starostlivosti o neho. Svojím výberom potvrdzuje, že porozumel a vzal na vedomie, že kupuje produkty, ktoré sa obchodník zaväzuje odosielať čerstvé, bez poškodení a zdravotných závad. Ak by došlo na strane kupujúceho k podozreniu, že obchodník nepredal kupujúcemu tovar v zmysle vyššie uvedeného záväzku, kupujúci má právo na reklamáciu. V prípade nekalého obchodu alebo agresívnej obchodnej praktiky môže kupujúci pristúpiť k odstúpeniu od zmluvy. Pre tento prípad je na stránkach internetového obchodu sprístupnený formulár na odstúpenie od zmluvy. Kupujúci bez naplnenia vyššie uvedeného nemá právo len tak odstúpiť od kúpnej zmluvy, ku ktorej sa zaviazal po predchádzajúcom informovaní svojím súhlasom a odoslaním objednávky prostredníctvom objednávkového formulára.
- Odoslaním objednávky s riadne vyplnenými kontaktnými a doručovacími údajmi sa medzi obchodníkom a kupujúcim vytvára kúpnopredajný vzťah. Zároveň kupujúci dáva súhlas, že porozumel obchodným podmienkam a vyjadruje súhlas so spracovaním osobných údajov na účely vybavenia objednávky. Obchodné podmienky mu budú zaslané na ním poskytnutú e-mailovú adresu.
- Kupujúci si na stránke obchodu obchodníka môže založiť užívateľský účet, ale vytvárať objednávku vie aj bez neho a nie je povinný. Údaje, ktoré do neho vloží musia byť aktuálne.
- RECENZIE
Práva a povinnosti kupujúceho
- Kupujúci má právo na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov ako aj na informácie v rozsahu a za podmienok podľa zákona o ochrane práv spotrebiteľov a právne záväzných aktov Európskej únie.
- Kupujúci má právo na dodanie objednaného tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste na ktorom sa v kúpnej zmluve dohodli.
- Kupujúci si môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady produktu. Postup pri uplatnení ako aj podmienky uplatnenia tohto práva sú spísané v reklamačnom poriadku.
- Kupujúci nie je povinný vrátiť ani uschovať produkt, ktorý mu obchodník dodal bez objednávky ( ďalej „nevyžiadané plnenie“). Nečinnosťou kupujúceho po prijatí nevyžiadaného plnenia nevzniká povinnosť kupujúcemu uhradiť cenu alebo iné náklady spojené s nevyžiadaným plnením a nevznikajú mu ani iné povinnosti.
- Kupujúci má právo podať podnet na ochranu práv a zdravia spotrebiteľov príslušným orgánom dozoru, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo záujmy spotrebiteľa.
- Kupujúci má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa paragrafu 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľov č. 108/2024 a v prípade nekalej alebo agresívnej obchodnej praktiky a na tento účel je na stránkach internetového obchodu nájde formulár na odstúpenie od zmluvy.
- Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu objednávky o ktorej ho obchodník informuje riadným odsúhlasením pred odoslaním objednávkového formulára v lehote splatnosti.
- Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať.
- V prípade, že kupujúci neprevezme objednaný tovar je povinný zaplatiť náklady súvisiace s jeho balením, doručovaním a následným vrátením kuriérskou spoločnosťou obchodníkovi, vo výške 12 € s DPH. Obchodník si môže uplatniť od kupujúceho aj náhradu škody. Ak zákazník požiada o opätovné doručenie, zaplatí obchodníkovi náklady súvisiace s prvým doručovaním ako aj opakovaným. Náklady súvisiace s neprevzatím objednávky budú kupujúcemu vyúčtované vo faktúre so splatnosťou 7 dní od doručenia do poskytnutej e-mailovej schránky.
Povinnosti a práva obchodníka
- Obchodník je povinný predávať produkty bez vád a poškodení, zodpovedajúce udávanej kvalite, zodpovedajúce vzhľadu uvádzanom na stránkach obchodu a spĺňajúce kritéria v zmysle ochrany bezpečnosti a zdravia spotrebiteľov podľa platných noriem, predpisov a nariadení platných na území Slovenskej republiky.
- Obchodník môže odstúpiť od kúpnej zmluvy kedykoľvek a to až do momentu kedy si kupujúci prevezme tovar.
- Obchodník môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak k dodaniu objednaného tovaru nebude možné pristúpiť z dôvodu spôsobeným vyššou mocou, alebo inými okolnosťami ktoré obchodník nezavinil ako je napríklad vyhlásenie mimoriadného , núdzového, výnimočného stavu, alebo stavu vojny. V takýchto prípadoch nenesie obchodník voči kupujúcemu záväzok a má právo od zmluvy odstúpiť a je povinný o tom kupujúceho oboznámiť
Uzatvorenie kúpnej zmluvy a podmienky plnenia
- Predmetom kúpnej zmluvy sú položky tovarov a služieb, ktoré sú súčasťou objednávkového formulára vyplneného kupujúcim a všetky údaje sú po odoslaní objednávky záväznými.
- Obchodník sa zaväzuje kupujúcim dodávať produkt bez vád a poškodení, podľa právnych noriem, predpisov a nariadení platných na území Slovenskej republiky.
- Objednávkou vyplnenou na stránkach internetového obchodu obchodníka a stlačením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ sa objednávka odošle obchodníkovi a kupujúci týmto úkonom potvrdzuje, že považuje za záväzné zaplatiť za objednávku podľa ním zvoleného spôsobu platby. Potvrdením, že kupujúci súhlasí so všeobecnými obchodnými podmienkami ako aj so spracovaním osobných údajov, je samotné odoslanie objednávky.
- Objednávka sa stáva potvrdenou a záväznou aj zo strany obchodníka až odoslaním e-mailu o vybavovaní objednávky. Obchodník nie je povinný pristúpiť k zmluve len na základe vyplnenia objednávky kupujúcim, ani sa pre neho nestáva záväzným plnením odoslanie informačného e-mailu o prijatí objednávky.
- V prípade, že niektorú z položiek uvedených v objednávke nie je možné splniť alebo nie je možné ju splniť v uvádzanom štandardnom termíne, zašle obchodník kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu zmenenú ponuku s návrhom o vyjadrenie kupujúceho. Zmenená ponuka sa stáva novou kúpnou zmluvou a po jej schválení kupujúcim sa stáva pre obchodníka záväznou.
Dodanie tovaru, dodacie a platobné podmienky
- A) Objednaný tovar po jeho zabalení a odoslaní doručí kuriérska spoločnosť SPS, ktorú si vyberá kupujúci pri vypisovaní objednávky buď formou "na adresu" alebo "výdajné miesto - tzv. Balíkovo". Informáciu o odoslaní objednávky dostane od obchodníka zákazník e-mailom. Štandardný čas vybavenia objednávky obchodníkom je do 48 hodín. Informáciu o doručovaní objednávky dostane kupujúci e-mailom alebo telefonickým avízom od kuriérskej spoločnosti. Spravidla kuriérska spoločnosť doručuje objednávky nasledujúci deň po odoslaní avíza. V čase pred Vianocami sa lehota môže predĺžiť o 1 deň.
- B) V prípade, že si kupujúci vyberie možnosť osobného doručenia, je o doručovacom dni a čase obchodníkom informovaný pri vypĺňaní objednávky. V deň doručovania si obchodník s kupujúcim telefonicky upresnia čas doručenia objednávky.
- C) V prípade, že si kupujúci vyberie možnosť osobného odberu na adrese výrobnej prevádzky, bude o možnosti vyzdvihnutia informovaný obchodníkom po jej pripravení a zabalení. Spravidla je to v rozpätí 1-3 pracovné dni.
- V prípade, že si kupujúci vybral za tovar zaplatiť bankovým prevodom alebo on-line úhradou, tovar bude zabalený a pripravený na expedíciu až po pripísaní finančných prostriedkov na bankový účet obchodníka.
Platobné metódy
- Kupujúci môže za tovar zaplatiť bankovým prevodom na účet obchodníka. Po odoslaní objednávky mu príde od obchodníka e-mail potvrdzujúci prijatie objednávky a v ňom nájde všetky potrebné údaje k platbe. Až po pripísaní peňazí na účet, obchodník odošle kupujúcemu e-mail potvrdzujúci zaplatenie a objednávka sa stáva právne záväznou a obchodník pristúpi k jej vybavovaniu.
- Kupujúci môže za tovar zaplatiť aj on-line cez platobnú bránu SHOPTET PAY.
- Kupujúci si môže zvoliť aj spôsob úhrady na „dobierku“ alebo si vybrať úhradu „hotovosťou“ pri osobnom prevzatí alebo osobnom doručení. Platiť u obchodníka môže aj prostredníctvom karty cez platobný terminál.
Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť v čase pokiaľ už objednávka nebola odoslaná obchodníkom. V momente ako obchodník odošle e-mail o spracovávaní objednávky, je kupujúci povinný bezodkladne o jeho zmene postoja obchodníka informovať. Obchodník v prípade, že kupujúci za objednávku už zaplatil, mu bezodkladne peniaze vráti späť a objednávku zruší. Odstúpiť od kúpnej zmluvy po odoslaní objednávky a odovzdaní kuriérskej spoločnosti, je možné iba pokiaľ tovar neprevezme. O povinnostiach zaplatiť obchodníkovi náklady spojené s doručovaním bude informovaný a bude mu zaslaná faktúra. Viac v odseku práva a povinnosti kupujúceho.
- Kupujúci má právo na odstúpenie od zmluvy v prípade nekalej alebo agresívnej obchodnej praktiky. Na tento účel slúži formulár na odstúpenie od zmluvy, uvedený na stránkach obchodníka.
- Kupujúci nemá právo na tzv. odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu, pretože na stránkach internetového obchodu Forra čokoláda, kupuje od obchodníka potravinový tovar s krátkou dobou spotreby alebo tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality a je citlivý na skladovanie a jeho manipuláciu. Rovnako nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípade, že si dal vyhotoviť produkt podľa želania na základe špecifických požiadaviek alebo produkt na mieru.
Právo na uplatnenie zodpovednosti za vadu, záruka
Reklamačný poriadok
- Obchodník zodpovedá za to, že tovar je odosielaný bez vád a zdravotných rizík.
- Kupujúci je povinný bezprostredne pri prebratí objednávky skontrolovať neporušenosť obalu a kompletnosť dodávky, najmä počet balíkov. V prípade akýchkoľvek zrejmých vád zistených v súvislosti s prepravou a tovarom je povinný bezodkladne, najneskôr do 24 hodín oznámiť prepravcovi ako aj obchodníkovi. Kupujúci je povinný na doklade o doručení zásielky vyznačiť všetky zrejmé poškodenia zásielky a porušenosť obalu. Pokiaľ je transportné balenie opatrené páskou a táto je poškodená alebo je zistené iné narušenie obalu zásielky a pokiaľ skutočnosti nasvedčujú, že zásielka bola neoprávnene otvorená, je kupujúci povinný zásielku od prepravcu/doručovateľa neprevziať. Poškodenie dodaného tovaru bezodkladne oznámi obchodníkovi elektronicky s priloženou fotodokumentáciou. Na neskôr nahlásené mechanické poškodenie zistiteľné pri prevzatí tovaru, nebude braný ohľad a takáto reklamácia nebude uznaná.
- Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí a obchodník tiež zodpovedá za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe či dobe spotreby.
- Za vadu nie je možné považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby, v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho skladovania, používania, a / alebo nesprávneho zásahu. Obchodník nezodpovedá za vady ktoré kupujúci spôsobil sám svojim nevhodným zaobchádzaním.
- Kupujúci má právo zvoliť si formu odstránenia vady a to ako výmenu tovaru, zľavu alebo aj odstúpenie od zmluvy v prípade, že si uplatní reklamáciu.
- Vadu a teda reklamáciu môže kupujúci vytknúť a uplatniť viacerými spôsobmi: osobne na adrese prevádzkarne, elektronicky cez e-mailovú adresu obchodníka alebo písomne doručením reklamačného formulára na adresu prevádzkarne, ktorý si stiahne zo stránky obchodníka alebo TU. Spolu s formulárom doručí aj reklamovaný tovar.
- Obchodník poskytne kupujúcemu písomne potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne. V písomnom potvrdení obchodník uvedie lehotu, do ktorej sa zaväzuje škodu kupujúcemu nahradiť. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní ak nie je jej dlhšia lehota odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
- Obchodník dodá kupujúcemu náhradu na vlastné náklady alebo podľa dohody.
- Každý tovar v internetovom obchode Forra čokoláda má uvedenú dobu trvanlivosti. Obchodník sa zaväzuje posielať kupujúcim tovar s čo najdlhšou dobou trvanlivosti. Kupujúci je informovaný, že produkt ktorý si kupuje, má dobu trvanlivosti v tej záruke
Ochrana osobných údajov
Údaje kupujúcich spracovávame a uchovávame v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov a v zmysle zákona o ochrane práv spotrebiteľa. O tom, ako a prečo spracovávame Vaše údaje sa dozviete TU.
- Iné podmienky:Napríklad podmienky záruky, práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, a postup pri reklamácii.
.
.png)